Posts

Showing posts from 2006

japon balığı

bu hayvanlar yiyor olayları bu. bu sebeple sahipleri miktarında yem vermek durumunda eğer fazla verirse patlıolar. hayatta dikkat edilmesi gereken durum durmayı bilmek. her zaman en beceremediğim şeyde olsa :)

bi bok bilmeden hayatta konuşmam

demekki anlamadığım şey insan

birincisi bilmemek değil öğrenmemek ayıptır. yani konuşmakdan sormakdan çekinmemek gerekir. en birinci kural hiç kimsenin dediği doğru değildir taaki sindirip kabul edene kadar o zaman ne alemi var triplenmenin. anlaşılmayan insan burda piyasaya çıkar bi posta kusar.

aslında kanadaya falanmı yerleşsek napsak.......

stream ne garip bi kelime

stream diyince aklıma böyle oluk oluk akan veri geliyor. input stream olabiliyor output olabiliyor bunlar buffered hareket edebiliyorlar :) neyse gün boyunca yaklaşık 7mb lık bir zip dosyasını çekmeye çalıştım HTTP POST ile. POST diyip geçmeyin kıl bi durum GET olsa url nin sonuna ekleyeceğim parametreleri ama postda öyle değil işde :) açıon bir connection oraya push edion sonra getresponse edion mantığı söz konusu.

velhasılı gün boyu beceremedim c# ve java ile sonra okudum google amcamdan dünya kadar okudum, ama vardığım en başarılı nokta java ile aldığım zip oldu ki kendiside broken hatası veriyordu en azından c# daki gibi 3.8 mb ını alıp pırt diye connectionu kapamıodu. bu arada c# a daha aşina olduğum için orda epey kıvrandım ama fayda etmedi keep-alive denedim webrequest denedim webclient denedim zilyon obje kullandım ama bi türlü .net de 3.86 mb ı geçemedim habire koptu neyse java için kurcalanırken ofisde o sırada boşalmışdı saat 22 sularında :D

dedim eskiden irc serverlar vardı…

mysql java türkçe problemleri

utf 16 gelen bir xmliniz var eşek kadar olsa bunu nası mysql e insert ederim diye hep sorarsınız dimi kendnize :D neyse çok zaman aldı bunu adam gibi çözmesi not alem dedim birininde işine yarayabilir.

XMLbeans diye bir proje var onla xml i parse edebiliriz. şimdi dicenizki ula koca java adam gibi xml parse edecek alet edevatı vardır zaten içinde:) nede güzel düşündün onuda çözersen bana yolla

inst2xsd aletiyle xmlimizden xsd alırız burda dikkat edilecek yada benim ayağıma dolanan konu xml in boyu büyük olunca alet memory den çatlıo inst2xsd.cmd dosyasında java -Xmx1024M -classpath "%cp%" değişikliği yapılır bu sayede memory de istediği gibi at koştursun java. ordan bir xsd dosyası çıkar ki bunun modelleride var ben russian seviom :) inst2xsd -help derseniz -design altında 3 model çıkarabilio alet bu modellerde aslında kodsal nasıl ulaşacağınıza karar veriyorsunuz.

scomp aletiylede xmlbeans den jar elde etmek gerekiyor buda bize bi sürü kodu oluşturuyor ve jar halinde veriyor…

IIS behind apache

bunu aradım aradım adam gibi yazı bulamadım en sonunda apache nin dökümanları satır satır okunur denenir denenir ve sonuç

<location /sonfirsat>
ProxyPass http://127.0.0.1:8888/lubmanager
ProxyPassReverse http://127.0.0.1:8888/lubmanager
</location>

şimdi bunu httpd.conf a ekleyin ve görün o serverdan serverip/sonfirsat dediğinizde IIS ki benimki 8888 de çalışıodu oraya proxy yapan bi apache aynı makinede tomcat de var o sebeplen apache onada mod_rewrite ilen url directive yapmakdadır. jk connector kullanmakdadır işde aynı makinede asp.net jsp böyle yapılır :)

bush ne güzel bi guruptur

dinle dinle doymuyor insan :)

doğru zamanda uyanık olmak lazım bide gece 23 doğru zaman mesela o saatlerde uyanık olmalı bide telefonu yanına alıp uyumalı uyucaksanda onu annadım. 2 haftadır o saatlerde aksiyon olmakda. ve ben yardım edemedim üzüldüm.