Sunday, February 25, 2007

xbox da iptv konusuda varmış

şu naneye deli kod yazasım var ortamım yok :) bi iptv bi voip konusu kod yazmak istiom amma windowsda işlemio bunlar e ortamımda olmuyor bu sebeplen.

Xbox londraya iptv show a geliomuş

Saturday, February 24, 2007

Microsoft kişisel accounting şeysi çıkmış

yada ben okuduğumdan onu anladım fekat her zamanki gibi aleti kurarken patladı :) MS in express veya beta şeyleri genelde install aşamasında patlıo. install da patlamadıysa ilk run da crash oluo ne garip demi :)

---------------------------
Microsoft Office Accounting 2007
---------------------------
Setup failed to install the required component Microsoft SQL Server 2005 Express (MSSMLBIZ). Microsoft Office Accounting 2007 cannot continue. See C:\Program Files\Microsoft SQL Server\90\Setup Bootstrap\LOG\Summary.txt for more detail.
---------------------------
OK
---------------------------

bu arada aleti her kurmaya çalıştığımda sql server ı bozuo yada global assambly i etkilio garip.

Thursday, February 22, 2007

ajdar-düzen bi garip

düzenin oynatma çarkları bunlar işsiz milletimde eğlenir durur.

bakalım nereye kadar gidecek. rtük falan el attı ama zeki medyamız onada yöntemler geliştirdi. milletin bilincide sevyeside gitgide düşüyor. peki acaba doğru olan kim?

Wednesday, February 21, 2007

paypal

hem sıkıcı hem gıcık bi sürü doc koymuşlar ama hala nasıl SOAP dan kullanacağımı anlamadım.

acaba diom sitelere subscription eklesekmi yaw :) üyelere özel bi bölgede çaktıkmıydı tamamdır denenebilir.

Monday, February 19, 2007

aşkın bokunun çıkması durumu

beraber yatarsınız, beraber uyursunuz,beraber eğlenirsiniz, neden beraber sıçmayın işde aşk tuvaleti :))))))))))))))

bazen olmaz :) olsada olmasada olur

misal cd kapamak veya dvd kapamak. windows da ariom ariom bulamiom makine içerde gidip dvd yi yittiresim gelmio tabiiki daliyorum internete 2 veya 3 dalis sonuç C# ile yazilmis temiz kod yok bende c++ ilen olanini bulup direk çalistiriyorum :) ve dvd içeri gitmedende kapaniyor.

close or mount dvd or cd

dikkatimi çekti kod 2000 den kalma ve çat diye derlenip çalıştı sweet :)

Sunday, February 18, 2007

Lock Stock and Two Smoking Barrels

güzel bir pazar günü ve güzel bir film şimdi bide yemek gelirse olay tamamdır :D

bu arada isohunt.com u tavsiye ediyorum bu filmleri epey hızlı çekebildiğimiz güzel bir torrent ortamı.

Saturday, February 17, 2007

yaw bir laf var aslında tezzoğlumdan örendim

biriynen ilgili konuşuoduk kız çok zayıf o zaman tahtaya am çakıklar dediydi koptuydum onu kanka arkadaşa söleyende yine koptum :D

Wednesday, February 14, 2007

sqldatasource kullanmak ve faydaları

öncelikle server browserdan sürükler bırakırsın çat diye oluşur insert ve inserted eventlerini yakalarsan mssql de son insert ettiğin id yi ala bilirsin .

protected void SqlDataSource1_Inserted(object sender, SqlDataSourceStatusEventArgs e)
{
int _inserted_maintemplate_id = Convert.ToInt32(((IDbDataParameter)e.Command.Parameters["@NewID"]).Value);

}
protected void SqlDataSource1_Inserting(object sender, SqlDataSourceCommandEventArgs e)
{
((IDbDataParameter)e.Command.Parameters["@NewID"]).Size = 4;
}

asp:parameter type="String" name="NewID" direction="Output"

bu son parametreyide eklemeyi unutma ama table da değişiklik yapıp insert dersen ve sql i değiştirmediysen anlamsız exception veriyor. table değişirse sqlini değiştirmeyi unuma.

Tuesday, February 13, 2007

sakin sakin 202 ye bakıyorken

202 bizim serverlardan biri. oc4j nin debug windowunda bi kaç exception gördüm nolaki dedimdi bakdım muyap iletişimi kuran asp.net uygulaması patlayık verdiği hatada pool um doldu bilmemne.

epey bi uraştırdıkdan sonra çözüm olarak şunu buldumki .net connector un pooling yönetimi mal sanırım adam açıo connectionu ve bi daha vermi başkasına. onlarda öyle askıda kalıyor. poolingi kapadım ve muradıma erdim artık connection öyle idle kalmıo çat diye kapanıyor.

http://dev.mysql.com/doc/refman/5.0/en/
connector-net-examples-mysqlconnection.html#23.2.3.3.15. ConnectionString


Connection Lifetime
Pooling

bu başlıkları dikkatli okuyun.

artık birazcık bekleterek çalışacak ama oda ms değerinde olduğu için kabul edilebilir.

story of mine

never feel belongs to somewhere

Monday, February 12, 2007

webmethod log4net ve devamı

bi serverda webmethodum var window app imde onu çağırıp bişeyler göstercek. bakınca ne kadar basit görünüyor dimi ama ne gariptir log4net in configurasyonu için gereken app.config dosyasındaki satırlar sistemin failed to initialize configuration system deyip çatlamasına neden oluyormuş.


o makus satırları kaldırdığımda configuration initalize hatası vermedi ama webmethoddan buraya kadar exception fırladı :D

buda güzel aksiyon webmethod dan log tutmak gerektiğinde kısa yoldan halledilio. tabii server a direk regedit sevyesinde ulaşımınız varsa yoksa hiç okumayın shared hosting lerde hostinglerde yememesi muhtemeldir.
Event Viewer Developer Help

sql2000 de bi selectin sonucunu alamadım fıttırdım uykusuzlupa yordum yarın yeni birgün olcak.

Saturday, February 10, 2007

firebird bakındım,sql compact edition(SSCE) okudum

görüldüğü kadarıyla kolay bir embed db ama adam gibi bi arayüz bulana kadar çok uraştırdı. şimdi sql compact edition(SSCE) denemeye çalışıom bunda da kod ile istenilen yapılabiliyor ama bunun da arayüzü bende çalışmadı embed db kullanmamam için uraşan bir evrendemiyim neyim anlamadımki.

valla var bi bokluk dvd deki dosya bozuk çıkdı bu durumda sqlce için gereken arayüze vs.net ile ulaşamıom.

en sonunda 12 şubatta halledebildim. artık sql compact edition için bi arayüzüm var.
Microsoft SQL Server Management Studio Express Service Pack 2

uzun zamandır ne nişan ne düğün görmedimdi

bugün sadece düğün ve nişanlarda giyilmek üzre alınmış olan kıyafetlerimi kuşandım :D ve umudun nişanına gittim. bi girdim tam takı merasimi o an trank etti ulan ben ne altın ne bişey almadımdı neyse kürşadı aradım halletik bi şekil uzun zamandır geçirdiğim en güzel gün oldu :)

Friday, February 09, 2007

remote desktop yönetmek

belki 100 kere yazmışımdır yine unuttum yine not alıom ingilizcesi:
qwinsta /server:12.12.12.12

Where 12.12.12.12 is the IP address or name of the non-accessible machine.

This will display something like this:

> qwinsta /server:12.12.12.12
SESSIONNAME USERNAME ID STATE TYPE DEVICE
console 0 Conn wdcon
rdp-tcp 65536 Listen rdpwd
rdp-tcp#470 Bob 1 Active rdpwd
rdp-tcp#471 Jane 3 Active rdpwd

Now I know that Bob and Jane are the two that are logged in. Since Jane left the office 20 minutes ago I know that she forgot to log off. I don't know where Bob is but I only need one session so I'll ignore him for now.

To disconnect Jane's session I would type this:

rwinsta /server:12.12.12.12 3

türkçeside:
qwinsta /server:ipadres ile sorgu çekersin
rwinsta /server:ipadresi sessionID ilede açık kalmış olan sessionu öldürürsün
arada bi access denied verir onuda \\ipadres\ diye girersen windows oraya session açar.

süper özlü söz :)

"sayende uzaydan bakınca ilk görülen şey çin setti değil boynuzlarım" muahhahaha gerçek IQ işde.

javascript ne garip ortam

xmlhttprequest ilen send ettiğim veride
var diye bi patlamalr bi tripler sonra onu çözdüm ama kan geldi.alete replace dedim ilk göründüğü yeri replace etti meğer js öle çalışırmış saolsun prototype gsub yetişdi imdada ama bu isimde fena yani okumadan bulması zor. garip bi dünya bu js velhasılı.

Thursday, February 08, 2007

QT benim bildiğim en güzel platform bağımsız ortamdır

trolltech denen bir firma tarafından finlandiyada mı ne bi yerde yazılır kendileri aslen C++ libidir ve her ortamda cokur cokur çalışıp kendisine hayran bırakır. hem performans hem yazılabilitesi açısından tek geçeceğim cirlop :) amma yaladım :D tabii RAM den çok yer bide 4. versiyonla performans düşüşü olduğunu duydum ama aktif olarak uzun süre kullanmamışdım.

neyse neden yazıom QT jambi diye bişe çıkarıyor QT nin java bindingleri olur kendileri.
QT Jambi Announce. deneyesim geldi birden ne garip dimi bişeyi sevince böle oluo işde ne çıkarsa deneyesi gelio insanın.fakat denemeden tahminim araya yani JVM ile araya bide qt layer koymak tahminim öküz gibi yoracakdır. yani performansı normal java widgetlarından düşük olur tahminindeyim. ki ortada SWT,AWT,SWING ve daha adını bilmediğim bir sürüsünden sonra bi tane daha çıkıyor piyasaya neden acaba.

boş boş gezerkene gördüm

ki bu zamanda şarkı söylemek çocuk oyuncağı bakın adamlar yazılımıyla(audiotune dedi sanırım) yöntemiyle anlatmış. sadece görüntü yetecek demekki :D

How to Create a Sexy Pop Star






Tuesday, February 06, 2007

win 2000 de çokça dosya silceksiniz

mesela 147395 File(s) 5.380.782.943 bytes kadar dosyanız birikmiş olsun küçük küçük bunların eskilerinin silinmesi istendi sizden sizde kefallik etmeyin die anlatıom explorer onu becremez becersede ömür sürebilir sırf onun için back to the basic diyip dir yapan ve file delete eden bişey yazmanız gerekecek :)

Commission Junction nedir

internette e ticaret gelişti gelişti ve gelişti önceleri satıcılar affiliate sistemleri kurdular sitelerden bir bir affiliation alındı onlardan alının bannerlar kendi sitelerimizde yayınlandır ve kazançlar takip edildi. fakat e-ticaret o kadar çoğaldıki artık millet yemeksepetinden yemeğini hepsiburda dan kitabını alır oldu ve daha bi çok bilmediğimiz sitelerden alış veriş başladı. işte burda Commission Junction(CJ) ortaya çıkdı.

reklam verenlerin ve reklam alanların ortak noktası gibi bi yer burası. adobe da burayı kullanıyor acdsee ve daha bir sürüsü.sitenizde satabileceğinizi düşündüğünüz ürünler için reklam verene yazılıyorsunuz sistemde ve onun bannerlarını yada nesi varsa satmaya çalışıyorsunuz kendi siteniz üstünden. CJ merkezde oturan bir nevi hem banner server ı hem yayıncıyı hem üretici koruyan bi ara şirket olmuş oluyor.

tahminim önümüzdeki 2 sene içinde türkiyeyede böyle bişey gerekecek ve hatta yazanda köşeyi dönecekdir :D. süre belki 2 sene olmayabilir dahada uzun olabilir sonuçda adsl ve internetin gelişimiyle orantılı. wimax i bi çıkarsalardı. neyse bundan yazmakda fayda var.

bu kış amma hasta oldum

sanırım 3. keredir nezle grip türevi bok oluyorum acaba pekmezmi içsem napsam :)

yada düzenli meyve suyu evet evet bu daha mantıklı bi çözüm......

Sunday, February 04, 2007

surferken dikkatli olmak lazım

bişeyler okuyor geziyorum. klasik green card reklamı gördüm türkçe olduğu için bi tıklayam dedim. açıldı aynen usafis.org karşımdaki ekranda dakika sayacı var ve hemen doldurun diyen bi yazı. saf saf baktım önce siteye bi tarttım. kesin tırt site. neyse ama o sayaç mayaç heyecan olmuşum :)

girdim adımı telefon numaramı. buda nasıl bi mallıksa neden tel veriomki. :) belkide arasınlarda konuşalım hesabı :D türk kafası işde bilemenki bilinç altını :D. neyse sonraki sayfaya geçiyorum aynen visa master görüyorum tabii aynen bye bye. sonuçda bu iş beleşede yapılabilio meraklısı değilim işde o anlık gaflet :)
orjinal free yerin adresi: Green Card Lottery

buraya kadar normal dimi çoğu kişin yaptığı gibi boş bir gafletden sonra toplamışım okumaya devam ediyorum. jotforums diye bişey var onu mıncıklıyordum. pat telefon çalmaya başladı sabah saat 6. hiç mantıklı değil o saatte çalması bakdım call yazıo numarada görünmüo sanırım ucuz VOIP networkden arama yapılmış. açtım biri hello dio. aha dedim noluo :) bana hello şaşdım. meğersem bu usafis in callcenter cısı beni ikna etmeye aramış. kız bide yok çok şanslısınız dio harika ingilizcen var dio ki alakası yok sabah saat 6 da türkçem bile kıtlaşır:) ok ok ok diyerekden bana aldırdı bu servisi üstüne bide kitap satacak oldu neyse allahdan kitap okumayı hakaten çok sevmiom :D.

fekat iki arada bi derede charge edildik allah hayırlara getirsin. bide ta amerikadan bu işi kovalayıp türkiyeyi arayan firmalar var ne garip. gerçi green card firması o aramasında babammı arayacakda. yinede değişik bi sektör. bu işemi girsek acaba :) türkiye nedn green card vermio bizde zengin ülkelerin vatandaşlarına green card verem :D bende o zaman turafis.org u açmazsam :D

koltuk sevdası

seneler önce pek rahat olmayan eski bir sandalyem vardı. üstünde bağdaş bile kurabildiğim geniş bişeydi. şimdi onu çok arıyorum keşke onu bırakmasaydım yurtta :( üstüne bi sünger çektirir kullanırdım ne güzel.

şimdi arkadaşın sandalyesini aldımda koltukda çalışmakdansa dünya varmış.

PS: kesinlikle güzel sandalye almalıyım.

Thursday, February 01, 2007

burger king ve big king xxl

isme bakarmısın fena şeyler çaırıştırıyor dimi insanın alası yiyesi geliyor ama bilakis eti fazla pişmiş oluyor ve kuru geliyor. bide bugün içinden tahminim kemik çıkdı o sebeplen dişi kırıodum nerdeyse :) not alam dedim bundan sonra whooper olursa belki :) tadıda güzel olmasa hiç yenmezdide neyse işde :)

install qscintilla in windows

 In order to install qscintilla we have to compile the code and install. Find the make install output from my windows below ozkan@HP-ENVY...