Posts

Showing posts from September, 2007

c# gui tools

c# da gtalk gibi bir form yapmak isterseniz veya şeker gibi user interface controlleri isterseniz denenebilcek güzel bir library.

http://www.codeplex.com/ASCENDNET

samsung syncmaster

versiyonu 997mb bir monitörüm var bundan 2 3 hafta önce bozuldu durup durduk yere herşey bulanık(flu) olmaya başladı. ilk başda gözüm ani bozulma yaptı sandım :) sonra etrafa bakdım herşey bulanık değil. kapadım açtım falan değişme yok windows ayarlarımı kaydı dedim oda değil. monitörün menüsünü açtım oda bulanık aha dedim kökden bozulmuş bu.

aradım gold bilgisayarı onlarda beni samsungun arızaya yönlendirdiler. 630 30 22 aradım seri numarasını aldılar. sonra kargocu geldi evden aldı gitti 1 hafta yada 10 gün sonra geldi sıfır monitör birden mutlu oluo insan monitörünün bozulduğuna :)

ilk hyundai monitörüm geldi aklıma 15 inç canavar :) oda bozulduydu da beykentden mecidiyeköye götürmem gerekmişdi. beylkidüzünden mecidiyeköye götür ver sonrada ordan getir nasıl işkenceydi yaw.

neyse bu iyi bir gelişme olmuş çat diye kapıdan alıolar hop yenisi gelio :D

hostel 2

bence ilkinden daha eğlenceli olmuş. ben bi çok yerinde güldüm. ilkindeki gereksiz stress ve sıkıcı hava bunda tamamen kalkıyor. ilkinde tamamen kurban gözünden izlerken 2. de bide kesen gözünden bakılmış. kızın çıkışını almış olması cool bir son getirdi olaya. bide salladığı baltanın hastasıyım.

merak ediyorum slovakya'yı turistik açıdan nasıl etkiliyor.

alınan dersler:
1- güzel kızlara güvenme
2- oteldeki resepsiyoncuyu döv.
3- çocuklarla dalaşma sonra kafanla top oynayabilirler.
3- mekanlarda içme illaki içine ilaç katarlar.

sqlite asp.net providers

asp.net ile web geliştirme işleri çok kolaylaştı. neden derseniz içinde hazır user profile ve role sistemi var yandan kasmaya gerek yok iki ayar atıp kullanıosun mis gibi çalışıo login di user create di dakkasında hazır günlerdir bunun için hazır şeyler bakıyorum diğer ortamlarda neden derseniz gayet açık ki işleri hem hızlandırıyor hem kolaylaştırıyor neden olmasın.

neyse php de jsp de bu tip şeyler için hala az gelişmişler illa bir framework seçmek ve bunun hostingde çalışması için dua etmek durumundasınız. asp.net de framework buna zaten sahip :) neyse yazının amacı dil mertebesi değil asp.net in eksikleri.

asp.net hostingleri diğerlerinden pahalıdır. helebide sql server isterseniz discountasp.com dan hatırladığım kadarıyla mb ile parayla satılır. sebep fazla kaynak yemesi ve lisans ücretinin yüksek olması hostinglerin yapabileceği bişey yok. sonuçda ms kaktırıyor. haklıda o kadar eleman çalıştırıp kaktırmamak olmazdı.

velhasılı bu durum ister dedicated alın ister colocation ister sh…

flash site seo story

bundan bi ay önce ağustosun 20 sinde bir sitenin seo işi gelmişdi.
site:http://www.palmiyegolge.com/

sitenin en büyük derdi html sayfaların olmamasıydı. site tamamen flash dan oluştuğu için google bot u çokda anlamıo bunu ve indexlenmio pek. sonuçda elimizde az index vardı. "tente" keywordü için google.com.tr de yukarı taşımamız isteniyordu.

yapılan işlemler white seo diye geçiyor. googleı mıncıklayan yada başka siteleri rahatsız eden programlar kullanmadan aşağıdakileri yaptım ve şu an site google.com.tr de 2. sırada. bakınız

1- <div style="display:none;"> tipli divin içine flashtakilerin text hali konur.
2- bu divin içine bold olarak bide h1 olarak istediğimiz keywordler eklenir.
3- alexa scripti konur
4- meta tagları düzenlenir.
5- http://whois.domaintools.com/palmiyegolge.com deki seo text browser ın verdiği direktifler doğrultusunda html güzelleştirilir.

mutlu son google da yukarda bir sitemiz mevcut :)

asp.net ajax godaddy

godaddy biçok projemde kullandığım hostingim kendisi şimdiye kadar gördüğüm en ucuza verilebilecek en uygun hostinge sahip. asp.net ve ajax istiyorsanızda http://www.asp.net/ajax/ den download ediceksiniz. ajaxcontroltoolkit ile bir sürü şey çok daha kolay duruma getirilmiş durumda. fakat bu projeyi godaddy de çalıştırmak isterseniz olmicak bir sürü problemle karşılaşabilirsiniz.

birinci problem urlrewriting ve ajax. asp.net de shared hostingden güzel url ler yapmak istiyorsanız yegane seçenek urlrewriting. kendisi gelişimini tamamlamış ama hala dertli bir proje. çalışıyor olması benim için yeterli. karşılaşdığım problemse axd isteklerine nane olan urlrewriting in ortalığı karıştırması. istek yapılan url örneği

ScriptResource.axd?d=jtJbL061WgTeksaav7VzwLP3l4DtdW1JA4V6X4OjnLEejk63vKlwC3
ygcyLnZP4Mp8dYDcZskJgS9zF-m8TQIeMwCfsCwv49rLTyqVCsqCQ1&t=633082638440786315


bunun bide bir alt folder olması durumunda başı götü ayrı değişiyor sonuçda tertemiz bir excetption fırlıyor.

Exception informa…

süper bir muhabbet

6:23 PM hA: ipne :P
6:24 PM me: ne açidan
hA: içimden geldi :P
özkan malzeme bul sexshop açalim :P
handmakesexshop :P
me: 4 tane içtim üstüne 14 tane içme potansiyelim var deme öle
:D
6:25 PM hA: bu vibratörü kayin agcindan yonttum :P
me: muhahaha el yapgimi yaparsan
amerikaya bile satariz
:D
hA: puhahahah
yapalim lan
benim el isçiligim iyidir
ablamda yardm eder:)
ne yapalim sen onu de
6:26 PM me: bilmiomki ama tahta vibrator görmeyeli çok oldu sanirim heryere satilir o
6:27 PM hA: yaninada 4 - 5 baharat yagi koyacan g-seng ami ferahlatir diye :P
kekik yapi koyacan kavrulacak ami :P
me: :D
ami kavrulasicalar
muhahaha
böle desek ne ayip olur lan gavura demi
I hope your pussy burn in flames
:D
6:28 PM hA: puhahahah
valla haci bende reklam pazarlama kafasi var
ama ürün malzeme yok sikinti basiyo :)
6:30 PM me: http://www.google.com/trends?q=vibrator
bi potansiyeli var
:D ama wooden diye arayn yok
6:33 PM hA: oglum agaçtam yemez :Ç
güzel olurda yemez :)
en iyisi mum yapalim…

Gatineau

microsoftun analytics ortamı. google analyticsin benzerini yapmaya çalışıyorlar yakın zamanda beta 1 oldular. mikrosoftun vs.net i ve frameworkü beta 2 de sağlıklıya yakın çalışmaya başlar ama bu proje hakkında bilgim yok. fakat şunu biliyorum microsoft serversal konularda başarılı değil. genelde çok hantal gereksiz masraflı üstüne üstlük donanımı çok isteyen server yazılımları yapıyorlar.

bu sıralar http://clickaider.com/ deniyorum analyticsden benim gördüğüm ana farkı anlık sonuç alabilmeniz. tabii google kadarda kullanıcısı olmadığına eminim busıralar kullanmakda fayda var sonra zaten tahminen kullanılmaz derecede yoğun olacakdır.

qt programlama yarışması 2007

her sene yapılıyor sanırım bu yarışma. çok eskiden qt de kod yazardım ne mutlu zamanlardı onlar.

neyse bu yazı en sonunda qt nin kendine ait bir develop ide si olmasıyla ilgili yarışmada derece alan şeylere bakarken gözüme takıldı. 7mb lık installerı indirdim kurdum. kdevelop ve benzeri ideleri denemişdim. aralarında en uygunu kdevelop du linux için ama visual studio 6 ilede uzun süre kod yazdığımı hatırlıyorum :). henüz bitmiş bir proje değil kod tamamlamasında eksik var. ki buda en muhim yerlerden birisi.

qdevelop

ismail yk fenomeni

inanılmaz çıkışı kore ye kadar uzanmış koptum :)))))))))




amerikanın doktora ihtiyacı var

günlerdir dizi çekiom izliomda izliom boşluk yaradı :) bu arada house md 3 sezonuda bitirdim scrubs izledim az evelde greys anatomy bitti. bu kadar hastane dizisi çekiolar ki benim bildiğim en eskisi ER dır onda da sağlam oyuncular oynamışdır. şunu anladımki amerika doktor istiyor :) yada bi şekilde insanları sağlık hastane konularına yönlendirmeye çalışıyor.

bir diğer ihtimalde hastanelerin reklam sevdaları olabilir. büyük hastaneler bu dizileri destekliyor o sebeple bir sürü hastane dizi çekiliyordur belkide kim bilir. geçen sezon Kanal D gibi :) kurtlar vadisinin inanılmaz tutmasından sonra geçen sezon kanal D de polis dizisi kaynıodu.

bizimkiler mafyaya özendiriyo amerikalılar doktora. hmm bu garip bi ikilem daha çıkarıyor. bizde mafya zaten dolu demekki amerikada da doktor dolu onların hayatlarını inceliyor olabilirler. büyük ikilem. neyse allah britney için ağlamak nasip etmesinde gerisi mesele değil hala gencin gözyaşlarını aklımdan çıkaramadım :))))

britney için ağlanırmı :D

gülmekten karnım ağrımayalı çok olmuşdu yeni yetme gencin çığlıklarını duyan yok. britney için ağıt yakıo dioki onu ellemen. ona gelen bana gelsin dio :))))))
link


asp.net den başka neler var çabası içinde

bi önceki yazıda anlattığım gibi java denemelerim bitmedi bu arada okurkene okurkene RoR a geldim. baktım godaddy destekliyor neden olmasın dedim ve ilk ror tutorialimi bitirdim. alet db ye epey hassasmış database.yml dosyasında 10 dakka oynadım bi türlü
error Before updating scaffolding from new DB schema, try creating a table for your model (Mujuser)
hatasını geçemedim sonradan öğrendimki oluşturmak istediğinizin kontrolün adında bir table gerekio sonunda da s olması ve o table da en azından bir ID kolonu bulunması gerekiyor yoksa ror kod generate edemiyor çatlıyor.

sorunları çözdükten sonra çalışır halini görmek nasip oldu bakim bu rb uzantılı dosyalar ne ayakdır dedim ve umduğum gibi python indentation u çakması sonunda noktalı virgül olmayan değişik bir syntax daha. {}(dantelli parantez) lerde kullanılmıo sanırım gözüme çarpmadı. bir türlü bu tipi sindiremedim. python da böyleydi.

bu arada netbeans ile de pojolar ve persistance naneleri çıkarmayı becerdim fekat insertlerini yazmadı…

Server Side Scripting Language

bundan çok zaman önce sanırım 15 yada 20 sene önce serverlardan html vermek için C veya benzeri low level diller ile programlar yazılıyordu CGI diye biliniolar kendileri. sonra aklı evvel insanlar ulan C de yazıoz bunu iyi hoşda bunu değiştirmesi ayrı bir dert yazması ayrı bi dert altı üstü html print edioz manyakmıyız diyip perl, php ve asp gibi dilleri icat ettiler bunlar özünde ortaya exe yani executable yani çalıştırılabilir şeyler çıkarmıyorlardı. basit html içine gömülüyorlar dinamik html oluşturuyorlardı. bunlar zaman içinde gelişdi versiyonlar koydular frameworkler oldular falan ama sonuç hep html.

buraya nerden geldik bundan 2 hafta kadar önce bi çok domaine bakan bi arkadaşım freelance olarak alsan şunları dedi kendisi bıkmışdı bende olur dedim illa dedicated mı olmalı illa olmasına gerek yok ama maildi ottu bokdu rahat edersin sen bi dedicated ayarla dedi. araştırdım ve ne gördüm linux ve windows dedicated serverlar arasında fiyat farkı ortalama 40$ linux 70$ civarıyken wind…

Next (2007)

Next (2007)

izlemesi zevkli sonu merakla biten bir film oldu benim için. nicolas cage gene bön bön oynamış ama bu sefer role uymuş rol çünkü bön durmayı gerektiriyor. geleceği görme filmi eğlenceli.

merakla biten kısmıda şuki bombayı nasıl bulduğunu göremedik aşk konusunu uzun tutmuşlar.

Three (2005)

Three (2005)

fucking boring story same time awesome body :) I cant hold myself to watch it over and over again :D kelly brook rocks....

Blood and Chocolate (2007)

Blood and Chocolate (2007)

izlediğim en sıkıcı kurtadam filmiydi sadece müzikleri güzeldi izlenmesede olur.

Pulse (2006)

Pulse (2006)

başka bir konu görmek onca aynı filmden sonra eğlenceliydi. hikayesi kominikasyon teknolojilerinin vardığı nokta götümüzde patlayabilir :))

bide "do you want to meet a ghost?" yazısı görürseniz escape e basın sokim filmde kimse escape basmadı kıl oldum :D

Hotel Rwanda (2004)

Hotel Rwanda (2004)

film kısaca beyazlar bi boka yaramaz diyor haksızda değil sanırım tarih boyunca başka ırka destek çıkan türklerden başka benimde bildiğim yok.

Butterfly Effect 2

bu sefer kahramanımız kendini değiştirmeye çalışıo sonuç pozitif 3. bölümde gelio havasında bitio. çok sıkıcı değil çok eğlencelide değil vasat olmuş.

Rest Stop 2006

fucking boring road story.

bi manası yok hikayesi bokdan tamamen taklit bomboş bir film.

Sifavi nin garip yükselişi

bi kaç aydır şifalı bitkilerle ilgili bir sitem var olayı basit bazı bilgiler bulundurması bi arkadaşla başladık uzun süredir yaklaşık 7 aydır hiç bişeyini değiştirmiyofuk sonra bi anda hiti yükseldi anlayamadımdı başda şimdi fark ediyorumki sebep sandbox olabilir. google ın değer verdiği sitelerden biri olana kadar o bölegede kalan sitemiz bi anda hitleri yükselen bir harekete girdi.

demekki bi daha domain alınacaksa eski alınmışda düşmüş bişey almalı yoksa sandboxda kalıp uzun süre hareketsiz kalıyor.

88 Minutes (2007)

88 Minutes (2007)

izlenesi 10 numara al pacino. kızılada hasta kalmamak elde değil :) 24 den sonra böyle saat dakika ilerleyen bi senaryo seçilmiş gariptir hala seviliyor. asıl merak ettiğim şey kült yapıtlar nerede. bir daha bir matrix olmayacak onu anladıkda bari sidik yarıştırabilecek kral bir film düşsede izleyip şenlensek....

Kopps (2003)

Kopps (2003)

şimdiye kadar görmediğimiz silah taktikleri mevcut ortalama bir komedi.

white noise to the light

ölüleri görme filmi :) böyle birde dizi vardı "ghost whisperer" diye. bu film ondan sonra çekildi 2007 de o sebep diziden esinlenilmiş diom hatta çakma kopya da diom :p

ama sıkıcı bir film değildi başında aksiyonla girdi olaya sonuna kadarda tam gaz devam.

ne anlatıyor. "if saved must kill" böle ışık çıkan insanları gören kekocan onları kurtarıo kurtardıklarıda zibidip milleti kesio. galacticadaki arıza pilot(sarışın) bu filmde yardımcı oyuncu olmuş nice :) bide şu dikkatimi çekio. ölü görenler zengin oluyor. fakirin ölü görmeye hakkı yok gibi bir fikir veriyor insana yani kahrolsun kapitalizm dedim :D

Alpha Dog 2006

böle çete havası eğlenceli bir film. anladıkki sharon stone şişmanken bile çok güzel dişlere sahip :D