Sunday, December 04, 2011

chrome code completion ability for canary

I just learned google chrome canary. its kind of an experimental version of google chrome browser. anyways while I was checking out. I saw new code completion ability and I love it.

chek this out:

chrome used to have code completion but not like this selecting from list I love it.

Wednesday, July 06, 2011

java turkish currency

I was implementing some stuff in java and there I needed to show number as currency in turkish. here it comes


NumberFormat nf = NumberFormat.getCurrencyInstance(new Locale("tr","TR"));
System.out.println(nf.format(123));


output:

123,00 TL

in default jvm thinks you choose US or it will check the system current environment. but if you like to change it. you can do the code above.

Saturday, June 18, 2011

history of email

this is a lovely picture. its about invention of email how it comes till today.

Thursday, June 02, 2011

java regex pipe problem

I was trying to split a string to an array. and the special character was | (pipe).

String[] incomings=income.split("|");


and here is the out for income="abcd|efg"


{"a","b","c","d","e","f","g"}


then I understand that this pipe char turns this issue an regex one and doing some strange stuff :) after some research I found the solution. here is the solution for regex pipe


incomings=income.split(Pattern.quote("|"));


this makes the output for same situation like this:

{"abcd","efg"}


lovely

Wednesday, June 01, 2011

pg_dump and slowness

I am trying to make a backup of a very big postgresql(around 165 gb) for two days now. and at last I find out my mistake. never take a dump at same disk. it eats a lot of IO and kill all services which depends to dumped database.

first try I am dumping database to same disk and after around 6 hours web server started to giving timeout and lovely sitescope mails :) and I had to kill that process.

then I read a lot and started to dumping the database to another machine and it was smooth took around 4 hours to dump and no web server gave any timeout.

example commands

pg_dump -Fc dbname > db.backup

and I started restore like this

pg_restore -d dbname db.backup

before that I needed to recreate the db from psql. and this have not finished I must tell that pg_restore has -j parameter which gives more thread to read the dump file and you can give cpu number to -j which will work faster.

öncelikle bloggerı terk etmek kolay değilmiş

neden derseniz sağlıklı güzel blog sistemi uraştırmıo çalışıo :) bide bundan sonra ingilizce geyikler yapıcam bilginize sunulur.

Sunday, May 01, 2011

apache shiro linuxde nasıl derlenir

dökümantasyonda görmedim not alim dedim. evvela shiro nedir.

shiro kısaca java için bir güvenlik sistemidir. kullanıcı yönetim sistemi ve role tabanlı ulaşım sağlar. yada asp.net membership sisteminin benzeridir denebilir. üstün özellikleri biraz cryptosu fazla bide ldap falan desteklemesi neyse konumuz o değil.  mvn daha çok ram istermiş. pom xml i okurken fark ettim. yapılması gereken

export MAVEN_OPTS="-Xmx512m -XX:MaxPermSize=128m"

yaptıktan sonra mvn komutunu vermek. bide dökümanları eskide kalmış gibi. mvn site demeniz yeterli. neyse kurcalayam bakam hoş duruyor uzaktan kullanırken ne cilveler yapıcak acaba :)

openjdk olmadan mvn kurmak

debian da mvn kurmam gerek direk apt-get install mvn dedim yimedi. sonunda paket isminin maven2 olduğunu anladım. da bu sefer yükliceklerinin içinde openJDK ve gcj vardıki bunlar java geliştirirken çileden çıkarıcak hatalara sebep olabilir. mvn yi yancıları olmadan kurmak için gereken komut:

apt-get --no-install-recommends install maven2

Sunday, March 27, 2011

türkiyede saat kaç

sabah sabah ulan bugünmü alınıodu ileri yarınmı bilmiom. cep telefonum 10 buçuğu gösterio masa saatim elle kurmalı 9 buçukda. sınavım falan yok yetişeceğim o sebeplen çok ehemmiyetli değil. girdim google a saat kaç yazdım ve sonuç on numara :)
google saat kaç

Tuesday, March 22, 2011

debian hyper v disk problemi ve çözümü

debain squeeze kurulu bir hyper V var ve üstüne 200gb disk takılı ekstradan bişeyler test edicem formatlıom formatlıom fdiskle bakıom diski nedense hep 127gb görüyor. ararrken ararken buldum. hyper V için scsi network otu boku ayrı driver istermiş. ve debianla gelen kernelde bu derli değildi. çözüm linux kerneli derlemek.

ilk adım linux indiriyoruz derliyoruz ve kuruyoruz.


cd /usr/src
wget -c http://www.kernel.org/pub/linux/kernel/v2.6/linux-2.6.38.tar.bz2
bunzip2 linux-2.6.38.tar.bz2
tar -xf linux-2.6.38.tar
cd linux-2.6.38
make menuconfig


önümüzde duran şey linux kernel derleme opsiyonları Device Drivers -> Stagging Drivers –> Microsoft Hyper-V Client Drivers 'a gidin. stagging drivers biraz aşşağıda. neyse gerekeni işaretleyin like this



sonra çıkıp sırayla bu komutları verin

make-kpkg clean
fakeroot make-kpkg --initrd --append-to-version=-hyper-v kernel_image kernel_headers


sonrasında /usr/src altında iki dene deb dosyası çıkıcak bunları dpkg -i ile kurun. şimdide /etc/initramfs-tools/modules dosyasına aşşağıdakileri ekleyin

hv_vmbus
hv_storvsc
hv_blkvsc
hv_netvsc


sonrada

update-initramfs –u –k 2.6.38-hyper-v


şimdi besmeleyle reboot edin ve şükür debian diski olması gerektiği boyda görmeye başladı :) hatta disk yetmedi 400gb yapıp gparted ile resize da ettim temiz çalışıyor.

Sunday, March 06, 2011

flash p2p real

geçen gün işden bi arkadaşla konuşuoz flash p2p yapıo dedim. olurmu lan öle şey windows firewall u var ne bilim modemden geçemez bi dünya anlattı aga dedim bende bilmiom ama flash player p2p yapıom dio. işte en son pazartesi test edek çıkış ipmi söyleyebilirsen yerim dediydi. ama yoğunlukdfan bi türlü bunu test etmeye fırsat olmadı az evel timuyla test ettik aynen p2p.

karşı tarafın ip si 85.108.69.229 olduğunu söyledi ve netstat attım sonuç:

mascix@debian-mascix: ~ $ netstat -an |grep 85.108.69.229
tcp 0 0 192.168.2.5:45311 85.108.69.229:54600 ESTABLISHED

benim makineden karşıya direk bağlantı söz konusu uPnP ile de modemden atlıo anlaşılan. in your face koray =)

Friday, March 04, 2011

google kendi kendini süren araba konusuna yüklenmeye başladı

benimde uzun süredir aklımda işten çıkınca düğmeye basim araba gelsin istiom çok şey değil aslında :)


birde dışardan

Monday, February 28, 2011

X den screen shot alma komut satırında

ubuntuda yada son kullanıcıda aslında print screen tuşu gayet güzel çalışmakda ama bir haftadır show slow u otomatik olarak çalıştırmaya çalışıyorum oda Xvfb açıp orda firefox çalıştırıyor. ama orayı görme şansım yok çünkü işlem serverda(ayrı bir makinede) gerçekleşiyor. ne iş dönüyor diye merak ediyorum bende. derken screen shot almayı söktüm.

xwd -display :1 -root -out image.xwd


bunla bir kaç screen shot aldığımda aslında arkada işlemin çalıştığını gördüm. xwd diye bir formatta daha görmemiştim :) bende gimp le açıldı ama dosya boyutu kocaman 1024x768 de 3mb çıktı veriyor. sonunda kurcalanırken şu yolu daha sağlıklı buldum:


xwd -display :0 -root | convert xwd:- out.png


bu bulunulan foldera out.png çıkarıyor. displayi eğer 0 yaparsanız pc de o esnada kullandığım X den screen shot alıyor bilginize :)

Monday, February 21, 2011

pidginden screen shot göndermek istersek

arkadaşla konuşuom screen shot gönderğicem her seferinde dosya oluştur onu bul karşıya gönder yapıyordum. en sonunda sıkıldım windowsda ctrl v yapıodum gidiodu vardır kolay yolu diye aradım buldum. pidginden screen shot göndermek isteyenler tıklasın yüklesin ben debianda denedim çalışıyor.

Sunday, February 13, 2011

google data center'ı

herşeyin aslında çok güçlü olmayan küçük webserverlarından oluştuğu ve bu serverların büyük büyük gemilerdeki gibi container larda tutulduğunu düşünmemiştim :)

ve suyla soğutma yapılıyor :)
sanki kocaman bir fabrika gibi. bundan sonra terminatörleri yapacaklar galba :p

"Google Provided Transportation Device" skutır demiyor ama o skutır değil :D

google serverı

bende ilk defa gördüm sanırım gerçek.