Shoemoney

Bu Jeremy Shoemaker ın blogunun adı. adamın olayı "Skills to pay the bills" yani faturaları ödeme kabiliyeti :) epey zaman önce çokça linux adminliği php hackerlığı yapmış sonuçta işten atılmış. ve kendi işini kurma kararı almış. ve ringtone king olarak tanımlıyor kendisini.

tam idol bi adam çok kiloluyken kilo vermiş baba olmuş sigarayı bırakmış başarının hikayesi :) neyse şimdi ana konumuza gelelim bu adamı ben nerden tanıyorum. bundan 1 sene kadar önce yine surf ederken adsense den tonla para kazananlar yazısı okurkene görmüşdüm eleman 132 bin$ lık bir çekle foto almış ulen dedim oku öğren :) aynen daldım blog blog takip ettim bugünde o 132 bin dolarlık çeki nasıl kazandığına dair bir özet yapmış onu not geldi.

1- o çeki yapan site içeriği ve o site ne yapar ?
http://www.nextpimp.com/ bedava ringtone melodi sitesi.

2- o çekin ne kadarı direk kazançdı ?
aylık 299$ lık bir server ı çıkartırsa 130 bin $ ı direk kazançdı.( bunla ilgili şüphelerim var çünkü 40 bin$ lık adwords den bahsedio du bi yazısında.)

3- ne kadarı ppc(pay per click) yani reklam networkündendi ?
hiçbiri o zaman öyle bişeyin varlığından haberim yoktu.

4- trafik nerden geldi ?
%70 direk (yani sitenin adresini yazıp enter a basanlar),%15 arama motorları, %15 de diğer sitelerdeki linklerden.

5- ne kadar trafik gerekdi o kadar parayı yapmak için ?
günlük 75 bin tekil.

6- neden kağıt para geldide hesaba transfer etmediler?
o zamanlar google 10bin$ dan yukarısına kağıt çek yolluyordu.

7- hala o kadar para yapacak şans mevcut mu sence ?
evet.

8- ne kadar zaman aldı bu kadar kazancı yapmak ?
1.5 yıl kadar hiç para kısmını düşünmedim güzel servis vermeye çalışıyordum 2 senenin sonunda güzel adsense geliri yapmaya başladım.

9- bütün aylık raporu görebilirmiyiz ?
tabiiki

adsense para
ve hatta buyrun aylık detaylı resim



işte böyle internetten deli para kazanmak diye bişey var yeterki güzel içerik sağlam topluluk(community) olsun. sanırım bu işte kilit nokta iyi servis güzel içerik ve sabır. adam şimdi milyoner ama 2 sene kasmış azmı :)

yazının aslı

Comments

Popular posts from this blog

Postgresql group by day, week and month examples

Next (2007)

Spring-boot vs Quarkus